شرح خبر
ساخت بوستان روستایی در موسویه/ تلاش در راستای امنیت پایدار در کردیان

:

ساخت بوستان روستایی در موسویه/ تلاش در راستای امنیت پایدار در کردیان

خبرنگار:
۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴:۴۵
کدمطلب: 2464
0

بخشدار کردیان گفت: این بخش نسبت به سایر بخش های شهرستان دارای آمارسرقت بسیار پایین بوده و در خصوص مشکلات امنیتی در وضعیت خوبی قرار دارد.

به گزارش پسین جهرم، بخش دوم پاسخ بخشدارکردیان به سؤالات شهروندان محترم به شرح زیر می باشد.

 

1-جناب آقای بخشدار برای بحران آب دربخش کشاورزی بخش کردیان چه برنامه هایی می توان اجراکرد؟

 

طبق آمار رسمی یکی از اصلیترین عامل هدر رفت آب، بخش کشاورزی است، در این بخش آبیاری دربرخی مناطق به روش سنتی انجام می‌شود که از عوامل آن می‌توان به نبود نگاه تازه‌ای در مدیریت بخش کشاورزی و عدم جایگزینی روش صنعتی آبیاری به جای روش سنتی اشاره کرد.

 

به نظر من یکی ازراه‌های عبور از بحران هدر رفت آب توسط بخش کشاورزی آبیاری تحت فشار می باشد که این روش آبیاری موجب تثبیت فشار آب در تمام مساحت زمین و امکان استفاده از انواع مدل‌های آبیاری می گردد و این روش آبیاری با تصویب وزارت جهاد کشاورزی از سال ۹۰ در کشور آغاز شد و تا کنون درصد کمی از اراضی کشاورزی به این روش آبیاری تجهیز شده است. از طرفی گرم شدن زمین و شرایط اقلیمی که سال‌های کم باران را برای کشور رقم زده است و سد سازی‌های غیر اصولی که دربحران کم آبی مزید بر علت شده است, موجب استفاده غیر اصولی از منابع زیر زمینی شده است که نیازبه تجدید نظر اساسی در این حوزه وجود دارد تا هر چند کمی دیر؛اما سریع‌تر راهی برای گریز از بحران آب در بخش کشاورزی اندیشیده شود     .

 

2- ضمن تشکر به خاطر پیگیری در حفرچاه موسویه، بفرمایید ساخت بوستان روستایی و بولوار دهزیر کی شروع میشه؟

 

طی برنامه زمان بندی شده  وبا حمایت های جناب آقای دکتر رضایی و همکاری ادارات بنیادمسکن و راه و شهرسازی درپایان شهریور ماه فعالیت عمرانی بوستان روستایی موسویه و بولوار روستاهای موسویه وعلویه شروع می شود.

 

3- ما هر روز شاهد خاکبرداری در منطقه کردیان هستیم. در اکثر مناطق بخصوص در فصل پاییز در پشت سد ها و رودخانه ها خاکبرداری صورت می گیرد. بخشداری اقدام خاصی در این زمینه نمی نماید. توضیح دهید. چرا؟

 

طبق قانون هرگونه خاک برداری بایستی با مجوّز اداره صنعت و معدن و تجارت صورت پذیرد. برخی افراد که تمایل به برداشت مخلوط و یا شنار از رودخانه داشته باشند با مراجعه به اداره مذکور و دریافت مجوّز و با هماهنگی بخشداری اقدام به برداشت خاک می کنند.البته افرادی که قصد برداشت خاک از زمین شخصی داشته باشند با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی و صدور مجوّز قانونی و پس از هماهنگی با بخشداری اقدام می کنند.

 

4- قضیه برق های خورشیدی چیه که به عشایر خانه نهر داده اید؟

 

طبق قانون اداره برق جهت استفاده آبادی ها و روستاهای بالای 10 خانوار که دارای کُدآبادی وروستایی باشند و با برق شهری فاصله زیاد داشته باشند اقدام به واگذاری پنل های خورشیدی می نمایند. در بخش کردیان در منطقه خانه نهر این کارصورت گرفته است.

 

5-در سطح منطقه کردیان سرقت های زیادی اتفاق می افتد. شمابه عنوان بخشدار تاکنون چه اقدامی کرده اید؟

 

به دلیل مسائل امنیتی نمی توان آمار سرقت ها را بیان کرد ولی بخش کردیان نسبت به سایر بخش های شهرستان دارای آمارسرقت بسیار پایین بوده و در خصوص مشکلات امنیتی در وضعیت خوبی قرار دارد.

 

6-جناب بخشدار در مورد کودکان کار در روستای هورموج تاکنون چکار کرده اید که در کوره های ذغال کار می کنند؟

 

بیش از 90درصد از مردم شریف هرموج به شغل تولید و بسته بندی ذغال مشغول هستند ولی طبق تحقیقات صورت گرفته هیچگونه کودک خردسالی در کوره ها مشغول نیستند. با این حال طی نامه ای از بهزیستی خواسته شده در این خصوص پیگیری نمایند.

 

انتهای پیام/



اخبار مرتبط:

  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۶/۲۶ ۲۰:۰۷    

    سلام اقاي بخشدار امنيت پايدار يعني چه؟مگر امنيت پايدار بدون توسعه پايدار امكان پذير است؟ زير بناي توسعه پايدار اقتصاد سالم است و امنيت شغلي.ايا شما ميدانيد تا كنون چند واحد گاوداري در منطقه شما تعطيل شده است ؟ و چند نفر كار گر بيكار شده اند؟ و در مورد ساير مشاغل قس علي هذا!البته اين كه شما متوجه شده ايد در اين بخش مشكل وجود دارد بسيار خوب است.به اميد روزي كه به منويات جنابعالي نزديك شويم.استعينو بالله

    2
    6
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۳ ۰:۳۸    

    جناب اقای بخشدار
    شما چه چیزی از امنیت پایدار می دانید. روستای دهزیر با بحران شدید اب مواجه هست. بی کاری - فقر و سایر موارد می باشد. شما بوستان روستایی دهزیر را در بوق کرده اید. روستا خوش بوستان است.
    برادر عزیز مردم نیازی به بوستان و سالن ورزشی ندارند. مردم به اب کشاورزی احتیاج دارند. به شغل- به امنیت شغلی.

    4
    8
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۳ ۰:۴۳    

    جناب بخشدار محترم شما در مورد کار کودکان صحبت کنید. کودک خردسال به چه سنی اطلاق می شود. برادر عزیز به افراد زیر 18 سال که مجبور به کار باشند کودکان کار گفته می شود. خردسال یعنی زیر 5 سال.
    توضیح شما برادر قابل قبول نیست. ما شاهد موضوع هستیم. اظهارات شما قبول نیست.

    1
    10
  • آ

    • ۱۳۹۳/۸/۹ ۱۹:۱۸    

    جناب اقای بخشدار
    شما در مورد سرقت در بخش کردیان مدعی هستید که آمار پایین تر از سایر بخش ها است. آیا این پاسخ شما از نظر کارشناسان درست است. جناب بخشدار چرا صورت مساله را پاک می کنید. آیا دادن آمار در مورد سرقت هایی که ما شاهد آن هستیم محرمانه است. این توضیح شما قابل قبول نیست. بهتر است به جای شعار دادن و اظهارات غیرعلمی و نسنجیده به واقعیت روی آورده و واقعگرا باشید.

    2
    8
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۹ ۱۹:۲۵    

    آقای براکه شما که در جواب سوالی فرموده ای بلوار دهزیر از پایان شهریور شروع می شود.... الان 8 آبان است، چه اقدامی انجام شده است.؟؟؟؟ چرا صحبت هایی اظهار می دارید که واقعیت ندارد. در مورد اظهارات خود دقت بیشتر فرمایید تا مورد سوال قرار نگیرید.

    1
    9
  • احمد

    • ۱۳۹۳/۸/۹ ۱۹:۳۷    

    جناب آقای مجتبی براکه بخشدار محترم کردیان
    در مورد سوالی که از شما در مورد بحران آب دربخش کشاورزی بخش کردیان چه برنامه هایی می توان اجراکرد؟
    آیا جواب شما قانع کننده است.؟؟؟
    جناب بخشدار شما با پاسخ خطا موضوع را به چیز دیگر ربط داده اید. شما اصلا اطلاعی در این مورد ندارید. شما باید جواب سوال را می دادید که چه برنامه ای باید اجرا کرد.
    در منطقه کردیان باید اولا از برداشت غیرمجاز جلوگیری شود. همان مجوزهایی که متاسفانه داده شد براساس آینده نگری نبوده است.
    جلوگیری از فرسایش شدید خاک در منطقه.
    جلوگیری کامل از خروج سیلاب های روان در منطقه جهت جلوگیری از نابودی چاه های سطحی
    احداث سدهای مستحکم در منطقه
    ایجاد سد های پلاستیکی کم ارتفاع در رودخانه شور جهت تغذیه سطحی و جهت جلوگیری از فرسایش بیشتر
    انتقال آب از سد سلمان به منطقه کردیان بخصوص اراضی قطب اباد و دهزیر و گلدامچه و مومن آباد
    روش های علمی دیگر در مورد بارش
    و سایر موارد
    اظهارات شما دوست عزیز و بخشدار محترم قابل قبول نیست.

    8
    3
  • مسلمی

    • ۱۳۹۳/۸/۱۲ ۱۴:۳۰    

    درجواب ناشناسی که درمورد درزیر اظهار نظر کرده است:
    باید به این فرد به ظاهر ناشناس والبته دلسوز!!!! عرض کنم که: 1-مشکل آب موسویه با پیگیری های دلسوزانه جناب دکتررضایی وبخشدارمحترم کاملا برطرف شد...2-چه کسی گفته مردم روستای موسویه پارک نمی خواهند...هرچیزی جای خودش نیکوست .. برادر ویاخواهر به ظاهر دلسوز رییس جمهور قادر به مشکل بیکاری نشده ، اونوقت شما بیکاری را از چشم بخشدار می دانید!!!!شما بهتره اول اطلاعاتتان را دقیق و به روز کنید، اونوقت اظهار نظر کنید..3-بولوار موسویه از 15 آبان شروع شده ودليل دیر شروع شدن اون هم این بود که ماشین آلات اداره راه در منطقه نبودند...

    13
    2
  • مسلمی

    • ۱۳۹۳/۸/۱۲ ۱۴:۳۸    

    اصلاحیه.... زمان شروع فعالیت عمرانی بولوار در موسویه از 20 مهرماه می باشد..

    9
    0
  • رستمی

    • ۱۳۹۳/۸/۱۲ ۱۶:۳۲    

    درجواب قسمتی از پیشنهاد احمدآقا..
    دوست عزیز آب سدسلمان برای آب شرب مردم جهرم هنوز به دلبل هزینه بالا به وقوع نپیوسته اونوقت شما ادعا دارید آب شرب سد سلمان را برای کشاورزی قطب آباد و موسوبه وعلویه و... بیاورند ... به نظرت خنده دار نیست....

    8
    2
  • قربانی

    • ۱۳۹۳/۸/۱۲ ۱۷:۲۴    

    باسلام خدمت مدیریت محترم سایت پسین جهرم و همه بينندگان عزیز:
    به نظرم برخی از دوستان بایستی مقداری اطلاعات خود را در زمینه وظایف و اختیارات بخشدار افزایش دهند . برخی از افراد به ظاهر دلسوز تمامی مشکلاتی که ریشه در سیاست گذاری های غلط گذشته دارد از چشم بخشدار می دانند ...بیکاری ،خشکسالی، تورم، امنیت شغلی و....هیچ ارتباطی به بخشدار ندارد هرچند بخشدار محترم کردیان برنامه ریزی های خوبی برای اشتغال در روستاها داشته اند...

    9
    2
  • فتحی.کشاورز کردیانی

    • ۱۳۹۳/۸/۱۲ ۲۱:۲۰    

    سلام. من بانظر بخشدار محترم موافقم مهمترین راه تبدیل ابیاری سنتی به ابیاری تحت فشار می باشد. البته دولت باید بیشتر کمک کند و کشاورزان را تشویق کند.متاسفانه به دلیل برداشت های بی رویه اب شاهد کم ابی شدید شده ایم. البتهکشاورزان بایستی با مشورت جهاد کشاورزی به سمت کشت هایی بروند که نیاز به اب کمتری داشته باشند...

    7
    0
  • احمد

    • ۱۳۹۳/۸/۱۵ ۲۳:۱۳    

    جناب آقای مسلمی متاسفانه شما انگار تاریخ روزانه را نمی دانید. شما این نظر خود را در 12/8/93 اعلام کرده اید ولی در نوشته خود اعلام کرده اید 15 ابان شروع شده است. یکم نوشتن نظر دقت کنید. مورد دوم مشکل آب دهزیر کجا برطرف شده است لطفا اطلاعات غلط به مردم ندهید. جناب اقای مسلمی پس اگر مشکلات را از چشم بخشدار نبینیم در این مورد بخشدار اظهار نظر نکند.. شما هم کاسه داغ تر از آش نشوید. دهزیر نیاز به پارک ندارد نیاز به بولوار ندارد. شما بروید جامعه شناسی روستایی را بخوانید بعد اظهار نظر ککنید برادر محترم. روستا خودش پارک و بوستان است. متاسفانه شما گرفتار تقلید از نمونه شهر برای روستا هستید. من برای شما اظهار تاسف می کنم و باز اعلام می کنم. دهزیر به شغل - به آب کشاورزی- به وام های بلند مدت- به فرصت شغلی نیاز دارد. جناب مسلمی این بولوار این پارک که چی بشود جوانان بی کار بیایند داخل پارک و بلوار بنشینند و سیگار بکشند. مطمئن باشید تا 20 الی 25 سال آینده دهزیر به روستای متروکه ای تبدیل خواهد شد.

    2
    7
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۱۵ ۲۳:۱۵    

    سلام جناب آقای رستمی چرا خنده دار است موضوع انتقال اب از سدسلمان به روستای باباعرب دهزیر و قطب اباد. شما هنوز از دنیای تکنولوژی بی اطلاعی . اظهارات نسنجیده شما خنده دار است. واقعا براتون متاسفم.

    1
    5
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۱۵ ۲۳:۲۰    

    جناب اقای قربانی
    شما برای منطقه شناخته شده هستید. از یک طرف در قضیه اشتغال و امنیت شغل و بی ابی بخشدار را مقصر نمی دانی و از طرق دیگر برنامه ریزی بخشدار برای اشتغال را موثر می دانی. متاسفم با این نظر شما.
    اظهارات بخشدار را خوانده ام هیچ کدام مورد قبول نیست و پاسخ مناسب نداده اند.

    0
    6
  • هاشم

    • ۱۳۹۳/۸/۱۵ ۲۳:۲۹    

    اقای براکه
    اول اینکه باید اب وجود داشته باشد تا برنامه ریزی برایش انجام داد و تحت فشار و سایر موارد را اجرا کرد. برادر عزیزم بحران آب است معنی بحران اینکه در حال تمام شدن اب هستیم.آبی نیست که مدیریت شود. پاسخ خود در مورد سوال اول را بخوانید. پاسخ شما صحیح نیست. یک سوال از شما؟؟؟ سد سازی غیراصولی چه تاثیری در بحران اب منطقه کردیان دارد. ؟؟؟/
    آقای براکه کدام سدهای منطقه غیراصولی هست که باعث بحران اب شده است. ؟؟/

    1
    5
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۱۵ ۲۳:۳۶    

    جناب مسلمی وظیفه نماینده در مجلس تصویب قانون می باشد. نماینده محترم چکار کردند. ؟ چه اقدامی کردند. چرا اقدامات مسولین دلسوز اب جهرم را به اسم یک شخص ختم می کنید. وامدار نباش برادر من. شما را می شناسم. در مورد بیکاری شما از کجا با چه آمار و ارقامی اعلام می کنید که ریاست محترم جمهوری نتوانسته موضوع بی کاری را حل کند. ریاست جمهور را متهم نکنید. متاسفم برای شما.

    4
    7
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۱۵ ۲۳:۳۹    

    جناب مسلمی
    منظور من از آب در روستای موسویه آب کشاورزی می باشد. مگر شما نمی بینی که چاه های دهزیر یا خشک شده یا آب دهی آنان به نصف رسیده است. واقعا که . لطفا این همه کاسه داغ تر آش نشوید.

    2
    4
  • مسلمی

    • ۱۳۹۳/۸/۲۰ ۱۲:۳۶    

    درجواب آقایان ناشناس ،احمد و هاشم یا( ح.م)
    شما از روی بغض و کینه اظهارنظر می کنید...
    همه شما یه نفرهستید(از زمان و ساعت اظهارنظرتان مشخص است)
    بروید خود را اصلاح کنید....

    5
    3
  • جمالی

    • ۱۳۹۳/۸/۲۰ ۱۳:۱۶    

    سلام.در زمان آقای براکه ایشان اجازه ندادند زمین های منابع طبیعی توسط سودجویان تخریب گردد.ای کاش در زمان دیگر عزیزآن اینقدر حساسیت وجود داشت .

    4
    2
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۲۴ ۱۵:۰۱    

    جناب اقای..
    شما از روی بی اطلاعی اظهار می داری که ...یعنی اینجانب از روی بغض و کینه صحبت می کنم. اینطور نیست برادر من. شما خودت می دانی که حتی در محل کار خودت داری تخلف می کنی و متاسفانه کسی هم پی گیر کار شما و همسرت نیست. شما گرچه کاسه داغتر از آش هستی و نمی دانی که بلوار و بوستان درست کردن برای دهزیر گول زدن بچه با پستانک می باشد. انشالله که خداوند شما را به راه راست هدایت نماید. و تمام اعلام منفی ها هم فقط از طرف شماست.

    6
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۲۴ ۱۵:۰۳    

    دوست عزیز آقای جمالی
    که فرموده ای در زمان آقای براکه ایشان اجازه ندادند زمین های منابع طبیعی توسط سودجویان تخریب گردد............
    دز زمان آقای براکه دیگر اراضی منابع طبیعی که بتوان تصرف کرد وجود ندارد. همه تصرف کرده اند. از جمله نزدیکان اقای..هم هستند.

    2
    3
  • محمد

    • ۱۳۹۳/۸/۲۴ ۱۵:۱۲    

    سلام آقای براکه
    آب داره تموم میشه. شما چطور می خواهی مدیریتش نمایی. نظرت را در مورد مورد بحران اب خواندم. بسیار بی محتوا و پراکنده و بی ربط به سوال کننده بود. کاش یکم بیشتر فکرش کرده بودی و جواب خوبتری داده بودی.

    1
    1
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۲۴ ۱۵:۱۳    

    جناب بخشدار
    بهتر بود در مورد خیلی از سوالات سکوت می کردی. جواب نداده بودی بهتر بود.

    1
    1
  • ره

    • ۱۳۹۳/۸/۲۵ ۱۹:۵۸    

    سلام
    همه نظرات موافقان و مخالفان و نظرات جناب آقای براکه بخشدار محترم کردیان را دیدم و مطالعه کردم. چه زیبا است که این سایت نظرات مخالفان را هم منتشر می کند. اگر بخواهیم بی طرفانه و صادقانه قضاوت کنیم. باید بگوییم که بخشدار محترم در مورد بحران آب در بخش کردیان مطالبی که اظهار نمودند- آنچنان قانع کننده نیست. چون با بررسی انجام شده باید گفت ما قحطی آب را در پیش داریم. و دیگر آب نداریم که مدیریت آن را انجام دهیم. شما شاهد بودید چطور چشمه بوغن که سهم عظیمی از آن به دشت قطب اباد سرازیر می شد یکباره خشک شد. و همینطور چاه ها در حال خشک شدن است قنات ها در حال نابود شدن است. پس در اینده آبی نیست که مدیریت شود شما چطور خواهید توانست چشمه خشک شده را مدیریت کنید. پس باید به فکر کلان روی اورد یعنی انتقال آب از سد سلمان و یا سایر مناطق.
    در مورد آقایانی که نظراتی ارائه کردند، نشان می دهد که از روی دلسوزی و شناخت منطقه نظرات قابل توجهی را ارئه می دهند.
    در مورد بوستان و سایر مطالب باید کارشناسان روستایی اظهار نظر کنند که ایا ساخت بوستان و بلوار در روستاهایی که در حال کاهش جمعیت و در حال مهاجرت است و فقر و بی کاری زیاد می شود صحیح است یا خیر؟؟
    با تشکر از سایت پسین جهرم التماس دعا

    2
    2
  • شیب

    • ۱۳۹۳/۸/۲۶ ۱۲:۰۵    

    اقای مجنبی براکه شما جواب دادی آمار سرقت محرمانه هست. آفرین. جواب خوبی دادی. چیزی نگو چندتا سرقت انجام شده که خوب نیست. چون اینجا کمتر از سیمکان خفر سرقت می کنند. ببن خداوکیلی مجتبی این پاسخ هست که بیان می کنی. میگن سرقت زیاد هست می گی سرقت تو بخش کمتراز جاهای دیگه هست میگی آمار هم محرمانه هست. پس اگر آمار کم هست بگو .
    نمره شما 20 می باشد.

    2
    1
  • هاشم

    • ۱۳۹۳/۸/۲۸ ۲۳:۴۸    

    بخشدار گرامی
    جواب های دندان شکنی به سوالات دادی. واقعا جای ناامیدی هست. بحران آب در بخش کردیان را بخاطر بخش کشاورزی می دانی.؟؟ الله اکبر پس چشمه بوغن که خشک شده، چاه و قنات ها و کشاورزی نابود شده و خشکسالی های پی در پی همه به خاطر این هست که آب در بخش کشاورزی این هم در بخش کردیان به هدر می رود. ؟؟؟؟؟؟؟
    این پاسخ شما را باید در رکوردهای گینش ثبت کنند.

    1
    1
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۲۹ ۱۹:۱۶    

    سایت پسین جهرم
    همه پاسخ ها عالی بودند. فقط در مورد سرقت- بحران آب و کار کودکان پاسخشون عالی بود. از شما تقاضا می شود این پاسخ ها را برای استان ارسال کنید تا آنان بتوانند از این راهکارها و نظریه پردازی ها در امور خشکسالی و سایر موارد به نحو احسن استفاده کنند. ما مطمئن هستیم در آنیده نزدیک بخش کردیان از همه مشکلات صادقانه رها خواهد شد. احسنتم. به این میگن بخشدار نمونه و کاردان

    0
    1
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۲۹ ۱۹:۲۲    

    به امید روزی که بخشدار محترم کردیان- فرماندار جهرم و استاندار فارس شوند. ما هم برای فرماندار شدن ایشان تلاش خواهیم کرد. این نیروی جوان و ارزشی و خدوم چند قرن است که خدمات وافری به جامعه نموده است. انشالله خداوند ایشان را سلامت و حفظ بفرماید.

    0
    1
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۸/۳۰ ۲۲:۵۹    

    دربخش کشاورزی بخش کردیان چه برنامه هایی می توان اجرا کرد؟

    جواب داده شده است. آب در بخش کشاورزی به هدر می رود. و باید آبیاری تحت فشار استفاده کرد.
    ... سفرهای اب زیر زمینی در حال اتمام است- خشکسالی بی داد می کند. چشمه ها- قنات ها صفر شده است یا در حال صفر شدن است. شما ابی که داره تموم میشه می خواهی از روش تحت فشار استفاده بکنی.
    اگر تا چند سال دیگه آبی بود به روش تحت فشار کشاورزی کنید.
    جالب اینجاست که سدسازی و ذخیره اب هم غیراصولی و مزید بر علت می دونند. مرسی

    0
    1
  • کادر

    • ۱۳۹۳/۹/۱ ۱۴:۱۶    

    سلام. بخش کردیان از بخش های خوب شهرستان از نظر آمار می باشد ....

    1
    0
  • حقگو

    • ۱۳۹۳/۹/۱ ۲۱:۳۸    

    باسلام خدمت همه دوستان علی الخصوص افراد دلسوز:
    کجا بودید زمان بخشداران قبل که یا خواب بودند ویا تخمک می شکستند... و تنها به فکر گذراندن وقت بودند....

    2
    0
  • روشناس

    • ۱۳۹۳/۹/۱ ۲۳:۱۰    

    باید به اطلاع دوست عزیزمان (ناشناس)برسانم که بیش از 96 درصد از آب صرف کشاورزی می شود و مابقی صرف آشامیدن می شوند پس این که جناب بخشدار و سایر کارشناسان جهت جلوگیری از هدر رفت آب پیشنهاد می کنند که بایستی آب را در کشاورزی مدیریت کنیم حرف درستی است.(جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز،جلوگیری از کاشت محصولاتی که نیاز به آب زیاد دارند، تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی نظیر گلخانه ها و...) از راهکارهای پیشنهادی می باشد.باید تمام تلاش خود را صرف مدیریت همین آب باقی مانده بکنیم ....

    1
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۹/۳ ۰:۲۳    

    جناب اقای روشناس عزیز
    شما جواب سوال بخشدار بخون بعد قضاوت کن. مرد مومن آب نیست که بخواهیم مدیریت کنیم. هر اقدامی انجام بدهیم باز منابع زیر زمین داره خالی الان بحران می شود. باید جایگزینی برای منابع در حال اتمام پیدا کنیم. جناب روشناس فکر کنم شما با چند کارشناس منابع آب صحبت کنید و بعد نظریه پردازی کنید.

    0
    1
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۹/۳ ۰:۲۸    

    جناب.. انگار به خاطر شناسایی شدی از شما خبری نیست.؟/
    کاسه سرد تر از آش شدی. ؟؟/ قبلا کاسه داغ تر از آش بودی. حتما در مورد شما پی گیری های لازم انجام خواهیم داد تا دیگر موارد خاص مطرح نکنی. ضمنا در محل کارت قوانین رعایت کن.

    0
    2
  • رجبی

    • ۱۳۹۳/۹/۴ ۱۰:۲۶    

    آقای ناشناس تو ديگه چقدر با بخشدار مشکل داری !!!! خیلی خودت را ناراحت نکن !!!! دنیا ارزشش را نداره....راستی شما نسبت به عملکرد بخشداران فبل همینطور حساسیت داشتی؟؟؟

    2
    0
  • منصوری

    • ۱۳۹۳/۹/۴ ۱۷:۱۹    

    اگه آب نیست پس افزایش باغات در اطراف قطب آباد برای چیست؟ اگر آب نیست پس کشت ذرت که بیشترین آب مصرف میکنه توسط کشاورزان بخش کردیآن چه توجیهی دارد؟ پس به نظر شما بهتر نیست همین مقدار آب را مدیریت کنیم .....

    1
    1
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۹/۴ ۱۸:۴۱    

    در مورد کار کودکان که پاسخ داده شده نادرست می باشد. بروید ببنید چند کودک در آنجا کار می کنند.

    2
    2
  • منصوری

    • ۱۳۹۳/۹/۵ ۱۳:۳۸    

    ای بابا ناشناس جون!!!!
    ول کن تو را خدا....حالا گیر دادی به کودکان کذایی کار!!!! گیرن که به فرض محال درست باشه ، چه ارتباطی به بخشدار داره عزیزم...

    3
    0
  • روشناس

    • ۱۳۹۳/۹/۶ ۲۱:۳۰    

    سلام ناشناس جون....
    نمی دونم جلسه ای که با حضور نماینده شهرستان ، معاونین وزیر جهاد کشاورزی ، مدیرکل جهاد استان و مسوولان شهرستان و بخش و جمعی از کشاورزان در قطب آباد برگزار شد حضور داشتید یا نه...
    آنان راه کارهایی که ارایه می کردند کلا همان نظراتی بود که توسط بخشدار محترم پیشنهاد شده بود و حضرتعالی قبول نداشتند و انتقادهای تندی کرده بودید. ..واقعا چرا؟!!!!
    آیا مسئولین جهاد کشور هم اشتباه می کنند؟!!!

    1
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ۲۳:۳۶    

    جناب روشناس
    خیلی کاسه داغتر از آش هستی برادر . ول کن از کدوم کشور بیگانه داری پیام میدی

    0
    0
  • حسین

    • ۱۳۹۴/۵/۸ ۲۰:۱۱    

    سلام
    انتقاد اگر سازنده باشد ارزشمند است و موجب پیشرفت می شود و از اخلاق نقد این است که با صبوری و بدور از توهین و یا وارد شدن در موضوع دیگر نظر خود را بیان نماییم. تمام نظرات دلسوزانه بود ولی لازم است که اخلاق و رعایت اخلاقیات فراموش نشود و از حیطه اخلاق به زیر کشیده نشویم. از خداوند توفیق سعادت و کمال را دارم. متشکرم از تمامی عزیزان.

    0
    0
  • بنده خدا

    • ۱۳۹۴/۵/۲۵ ۲:۱۰    

    سلام
    باعرضه خسته نباشید به همه دلسوزان بخش کردیان
    اگرهمه پیرو ولایت باشن
    واهمه باهم متحدباشند بخش روزبه روز آبادتر میشه
    قطب آبادهم رومیاد
    امام جمعه خوبی داریم
    بخشدارخوبی داریم
    و....
    اگرهمه بخاطر رضای خدا باشه
    کارها
    همه حل میشه
    انشاالله

    1
    0
  • گمنام

    • ۱۳۹۴/۶/۱۰ ۱۸:۲۰    

    همین آقای بخشدار اردیبهشت ماه به یک جمعی اومدند ویه قولی دادند که هنوز اجرا نشده از قدیم گفتند مرد هست وقولش اما ما در عمل چیزی رو ندیدیم !!!!!!

    1
    0

دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر پسین جهرم در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا به اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد منتشر نخواهد شد
پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد