شرح خبر
کمبود پارکینگ‌، سرآغازی بر مشکلات ترافیکی جهرم

پسین جهرم گزارش می‌دهد/:

کمبود پارکینگ‌، سرآغازی بر مشکلات ترافیکی جهرم

خبرنگار:
۱۴ دي ۱۳۹۳ - ۰:۳۰:۲۳
کدمطلب: 3371
0

گرچه مشکل کمبود پارکینگ در مرکز شهر جهرم مشهودتر است اما این مهم نیاز سایر خیابان های این شهر بوده و در صورت عدم چاره اندیشی، باید منتظر عواقب شدیدتر بعدی در آینده باشیم.

به گزارش خبرنگار پسین جهرم، کمبود پارکینگ در سطح شهر جهرم چند سالی است که با گسترش و توسعه شهر و بالا رفتن آمار خودروها نیاز آن بیش از پیش احساس می شود.

 

این روزها چنانچه گذرتان به خیابان های سطح شهر جهرم به ویژه خیابان های اصلی خورده باشد، حتماً چشمتان به ترافیک گره خورده برخی خیابان ها افتاده است که منشأ آن پارک خودروها در دو طرف خیابان و بعضاً خیابان های یک طرفه که از عرض کم نیز برخوردارند بوده و در برخی موارد منجر به تصادفات سهمگین می شود.

 

گرچه مشکل کمبود پارکینگ در مرکز شهر مشهودتر است اما این مهم نیاز سایر خیابان های جهرم بوده و در صورت عدم چاره اندیشی، باید منتظر عواقب شدیدتر بعدی در آینده باشیم.

 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ادارات مهم و پُرمخاطب جهرم که بیشتر در مرکز شهر واقع هستند، دارای پارکینگ عمومی نبوده و یا پارکینگ آنها مستقل و تنها برای کارکنان و پرسنل خود کاربرد دارند که این امر نیز، با توجه به پارک نامناسب خودروها توسط ارباب رجوع ادارات سبب ایجاد مشکل  ترافیکی در کنار خیابان های اصلی شهر شده است.

 

احساس نیاز به پارکینگ های عمومی در مراکز اصلی شهر جهرم زمانی مشکل آفرین تر می شود که با تمام مسائل مطرح شده، شاهد احداث ساختمان های تجاری، درمانگاه، مطب پزشکان و غیره هستیم که علی رغم تعداد بسیار مراجعان به این مراکز از وجود پارکینگ مناسب نیز برخوردار نیستند.

 

در عین حال، لزوم احداث پارکینگ های طبقاتی در برخی خیابان های شهر جهرم از ضروریات این شهر بوده و شهرداری باید نسبت به عدم مجوز احداث پروژه های بدون پارکینگ به شدت برخورد کند، چرا که امروز شاهد عدم تناسب ساخت بناها با احداث پارکینگ در سطح شهر جهرم هستیم.

 

با تمام موارد ذکر شده، نکته ای که نباید از آن غافل شد، منبع درآمد حاصل از وجود پارکینگ ها در سطح شهر است که می تواند برای شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای عواید و سود مناسب باشد.

 

خبرنگار پسین جهرم در گفتگو با مهرداد پورشاهیان، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر جهرم برنامه های این شورا را در جهت احداث پارکینگ با توجه به ضرورت آن در این شهر جویا شد. وی با بیان اینکه در این زمینه تا کنون جلسات متعددی در شورای شهر جهرم برگزار شده است، گفت: طرح احداث پارکینگ طبقاتی در جهرم به طور جدی در حال پیگیری است.

 

وی با بیان اینکه برای احداث پارکینگ های طبقاتی از سرمایه گذاری بخش خصوصی و شهرداری استفاده می شود، افزود: با توجه به نیاز مبرم مرکز شهر جهرم به پارکینگ، برنامه های خوبی برای احداث آن در اطراف خیابان جمهوری اسلامی داریم تا گره ترافیکی آن خیابان نیز حل شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر جهرم بیان کرد: در چند نقطه شهر نیز جانمایی برای احداث پارکینگ انجام شده و در این زمینه رایزنی با اداره اوقاف نیز صورت گرفته است.

 

پورشاهیان با بیان اینکه بخش خصوصی نیز آمادگی اولیه خود را برای احداث پارکینگ در سطح شهر اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر جهرم با پیگیری خود تلاش دارد تا در آینده نزدیک مشکل کمبود پارکینگ در سطح این شهر را مرتفع کند.

 

انتهای پیام/



اخبار مرتبط:

  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ۱:۱۸    

    تاريخ بزنيد ببينيم تا كى اين حرف عملى ميشه.

    9
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ۱۳:۲۴    

    این عکسی که گذاشتید مربوط به کجاست؟ چرا یک عکس از ترافیک جهرم نگذاشتید؟

    7
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ ۱:۱۷    

    پلیس که فقط بلده جریمه کنه

    2
    1
  • محمد

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ ۱۰:۵۴    

    شهرداری فقط پول حذف پارکینگ که از پولدارا میگیره می شناسه و کاری به بلای که سر وقت و اعصاب مردم شهر در میاره نداره.

    2
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ۱۴:۱۷    

    این مصاحبه که توآرشیوتون میره.یک سال دیگه همین موقع همین مصاحبه رو برا مردم پخش کنین.مسوولین همیشه میگن آینده ای نزدیک دیگه خدامیدونه این آینده نزدیک کی محقق میشه خداکنه عمرما برای آینده نزدیک آقایون کفایت بده

    2
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۸:۴۲    

    عمر خودشونم کفایت نمیده

    0
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۶:۳۲    

    همش میگن بخش خصوصی. این بخش خصوصی کیه که نمیاد سرمایه گذاری کنه ؟

    0
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ۱۲:۳۶    

    بخش خصوصی تو جهرم که خیلی شناخته شده است! یعنی تا حالا اسم این آقا به گوش تون نخورده!

    2
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ۱۵:۱۷    

    راه حل این مشکل ساده است. ایجاد مراکز خرید در نقاط دیگر شهر که از خیابان های عریض تری برخوردارند، جابجایی ادارات دولتی از مرکز شهر به دیگر نقاط شهر و ساخت پارکینگ در کنار هر اداره و مرکز خرید. عدم مجوز حذف پارکینگ به ساختمان های جدید الاحداث. یک طرفه کردن برخی خیابان های کم عرض، بستن بریدگی های اضافی در بلوارها، تذکر دادن و برخورد به مغازه دارهایی که مانع از پارک ماشین شهروندان در جلوی مغازه هایشان می شوند، فرهنگ سازی در زمینه رانندگی، برخورد با خودروهای متخلف، ایجاد کنار گذر در چهارراه ها و سه راه های موجود و ...

    4
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ۲۳:۴۵    

    این تذکر دادن به مغازه دارهایی که با صندوق و چهارپایه و بشکه و گاری مانع از پارک یکی دو خودرو در جلوی مغازه شان می شوند با چه ارگانی است؟ من یک با در این خصوص به یک مامور محترم راهنمایی رانندگی اعتراض کردم و ایشان در جواب فرمودند که این وظیفه ی ما نیست؟ چرا متولیان امر در این خصوص اقدامی نمی کنند؟
    .............................................................................................................................
    پسین جهرم: برخورد با معضل سد معبر مربوط به شهرداری است

    1
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۲۱    

    سد معبر تو خیابون ها هم با شهرداری هست؟ پس چرا وظیفه شون رو درست انجام نمیدن؟ آخه تو سطح شهر مشکل کمبود پارکینگ داریم دیگه لااقل تو خیابون ها بذارن مردم ماشینشون رو پارک کنند.

    1
    0
  • علی

    • ۱۳۹۳/۱۱/۳ ۲۰:۱۹    

    چند پیشنهاد به شهردار محترم
    ۱-سنگ فرش کردن خیابان منوچهری وزدن اب نمان وسط ان تا اخر وپیاده رو شدن ان
    ۲- طراحی ایستگاه اتوبوس در رودخانه پلنگی جهت شهرک انقلاب وایثارگران
    ۳-ایجاد پارکینگ های برقی چند طبقه توسط بخش خصوصی
    ۳-

    0
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۱/۴ ۸:۲۶    

    اگه بعضی مغازه دار ها می تونستند حاضر بودند منوچهری رو دوطرفه کنند. حالا شما می خواهید اون رو تبدیل به پیاده رو کنید؟

    2
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۱/۶ ۱۶:۵۴    

    به نظر من پیشنهاد این که خیابان منوچهری پیاده رو بشه عالیه .

    1
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۳/۱۱/۷ ۱۱:۴۹    

    بار ترافیکی خیابون منوچهری می افته روی خیابون 22 بهمن. حالا با این ترافیکی که تو 22 بهمن هست و کمبود پارکینگ چطوری می خواهید مشکل ترافیک را حل کنید؟

    0
    0
  • شهروندجهرمی