شرح خبر
درددل یک کشاورز جهرمی

:

درددل یک کشاورز جهرمی

خبرنگار:
۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۴۱
کدمطلب: 4525
0

خرما با آن همه ارزش غذایی که بدست آوردنش این همه زحمت وخرج دارد برایش چه کرده اند.

بیننده پسین جهرم:: 1-درسال زراعی گذشته هر نخل مبلغ 75000تومان(فقط ساختن و روی پیش گذاشتن  وبریدن)خرج برداشته وبعد هم پاک کردن وکارتن کردن داشته که هزینه ی آنهم  کم نیست...بعداز آنهم خودم آنرا حمل کرده و به بنگاه خرید خرما برده ام خدا وکیلی کیلویی 800تومان از من خریدند.

  2-در شمال با اینهمه آب فراوان که دارند  علف هرز را رنگ میکنند بجای چای درجه ی یک ویا بعنوان چای خارجی به مردم می فروشند در اخبار چند روز پیش بود که گفتند چایی که به درد کود برای پای درخت هم نمی خورده دربسته های چای خارجی کرده و به قیمت گزافی فروخته اند...

 3-تقریبا نشده برنامه ی مجلس گوش کنیم ودفاع نماینده ها از چای کاران و برنج کاران شمال نشنویم.

4-خرما که برای بدست آوردنش اینهمه زحمت وخرج دارد وبا آن همه ارزش غذایی برایش چه کرده اند.

5-ایکاش تصاویری هم تهیه میشد که به خاطر همین بی ارزشی خرما از نظر  پولی تمام باغها به قبرستان نخل تبدیل شده است.



اخبار مرتبط:

  • منوچهر یوسفی

    • ۱۳۹۴/۴/۹ ۱۷:۵۱    

    سلا می گرم و ارادت خدمت نخل کاران و خرما داران خطه گرم و سراسر سبز تمام فصل جهرم و مناطق وابسته .
    تازه از این بابت خیالمان راحت بود که لااقل محصول خرما جوابگوی دخل و خرج را میدهد که انگار عزیزی بدون تعارف قضیه را بر ما استفاده کننده گان روشن نمود .همین خرمای نازنین و بقول ایشان کم بها زمانی بود و یکی دو سال پیش برای تهیه حلوای ویژه تمام مراکز خرید و انبارهای مواد غذایی را سرک کشیدیم و خواهش و تمنا برای خرمای به اصطلاح زرد جهت ساخت و تهیه دحلوای مخصوص متا سفانه انقدر در دو تا سه شهرستان پرسه و گشت زدیم ولی بیفایده بود و کارمان به خرمای سیاه منطقه جنوب و خشت و انطرفها انجامید و در دل گفتیم و نق زدیم که ای کاش این محصول خوب و مجلس پسند که اینک محصول بومی ایران شده و اصل و نصبش در ابتدا غیر بومی و انقدر فراوان شده که چنین احساسی بما دست نمی دهد که این درخت بلند قامت و خوش محصول بومی خودی نیست .بهر حال مثل گندم که خرید تضمینی دارد و ظاهرا به صرفه نمی دانیم قضیه خرما به کجا می انجامد و تنها کمک دولت خدمتکذار توسط تعاونی های عظیم میتواند دغدغه نخلکاران و خرماداران را بگاهد و اجازه ندهد این درختان پرمحصول یکی یکی از چرخه تولید خارج و بجای ان محصول بوته ای کوتاه قامت گوجه فرنگی جایگزین شود و مجبور شویم دوباره محتاج بیگانگان به واردات رو اوریم .سپاس از تمامی بزرگواران

    3
    0
  • عبدالله

    • ۱۳۹۴/۴/۱۲ ۳:۱۴    

    تازه خرج آب با چاه و تلبه و کود توختک بری وعلف زنی وپاکن واحتمالا سم پاشی........وچند سال انتظار بعد از کاشت که ثمری در کار نیست. اینهاو خیلی دیگر هم هست

    1
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۴/۴/۱۹ ۲۰:۴۱    

    پس چي شد اون همه وعده وعيد هاي كذايي و اخبار دروغين صادرات خرما كه توسط ارگان مربوطه اعلام مي شد و پسين جهرم هم با اب وتاب انتشار مي داد؟ايا در امد 5000 ميلياردي كشاورزان جهرم هم مثل همين اخبار است؟مشت نمونه خروار است.
    .......................................................................................................................
    پسین جهرم: امار صادرات خرما توسط اداره استاندارد اعلام شد و مستنداتش موجوده نیازی به دروغ گفتن نداره. چرا شما همه چیز رو دروغ فرض می کنید

    0
    0
  • همشهری

    • ۱۳۹۴/۴/۲۰ ۱۳:۰۷    

    من همان کشاورزی هستم که درد دلش رامنتشر کردید. با تشکر وسپاس بسیار از پسین جهرم عزیز و همینطور آقای منوچهر یوسفی... اولا این مورد فروش خرما که من خدمت شما عرض کردم متعلق به سال زراعی 92و93بود با وجود اینکه در سال زراعی قبل بهتر بود. ثانیا برادر ویا خواهر محترم (ناشناس 1394/4/19 20:41 ) ...پسین جهرمی ها متعهد ومسوء ل در پیشگاه خدا وند متعال هستند ودلسوز مردمند اهل چاپلوسی و چاخان و دروغ گوو...نیستند ثالثا اگر شما سری به پسین جهرم از اول تاسیس تا الآن بزنید اکر سالم نگر باشید متوجه می شوید که همه دلیل بر این ادعاست . انشاالله همه ی ما به راه راست هدایت شویم

    0
    0
  • حجت دهقانی

    • ۱۳۹۴/۴/۲۰ ۲۲:۳۴    

    سلام
    چگونه می توان مطلبی را برای شما ارسال کرد
    آدرس ایمیل اعلام کنید
    ...........................................................................................................................
    پسین جهرم: پست الکترونیک سایت pasinejahrom@gmail.com

    0
    0
  • همشهری (کشاورز)

    • ۱۳۹۴/۴/۲۱ ۱۲:۳۴    

    با سلام وخسته نباشید به عاملین پسین جهرم از اینکه نظریه ی این بنده ی حقیر را اصلاح کردیدضمن عرض پوزش و عذر خواهی مجدد از شما نهایت تشکر وقدر دانی واز خداوند متعال طلب اجر و پاداش و موفقیت روز افزون را برایتان خواهانم

    1
    0
  • قلی

    • ۱۳۹۴/۵/۱۲ ۲۳:۱۴    

    سلام
    موقع درد دل نمیخواد چاخان کنیم
    شمال که چای میکارن
    حالا دو نفر تخلف کنن نباید اینجوری عمومیت ببخشیم

    0
    0
  • ای قلی

    • ۱۳۹۴/۵/۱۳ ۱۳:۴۴    

    ای قلی چاخان نیست اولا آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است ؟ثانیاچاخان و چاپلوسی وپاچه خالی کردن موقعی هست که طرفین مشخص باشند که یک چیزی به نفعش باشد در نظرات بالا که همه اسم الکی و غیر واقعی داده اند از جمله اسمی که خودت دادی (قلی)ثالثا این اخبار یکی دو ماه پیش بود که چایی که به عنوان کود هم قابل قبول نبود نتیجه اش چه شد آیا به اخبار رادیو وتلوزیون خودمون وکلا دستگاههای ارتباط جمعی کشورخودمون توجه میکنید؟ رابعا نه تنها چای بلکه برنجشان هم همینطور هست بذر برنج تایلندی (برنج پر محصول)می کارند و.....وحتی برنجی که بوسیله ی کارخانه ونه کشت تولید میکنند ودر کیسه های آنچنانی وبا کلی جایزه همه ی اینها به اسم برنج درجه ی یک شمال به من و شما میفروشندو ما هم توجه که نمی کنیم هیچ تعریفش هم میکنیم مثلا میگوییم عجب برنجی سه چهار سانت قد کشیده .......

    1
    0
  • آهای قلی

    • ۱۳۹۴/۵/۱۷ ۱۲:۵۹    

    اولا من تمام متن ونظرات را خواندم ولی تعجب کردم از نظر شما ! ثانیا هیچگونه چاخان در متن ونظرات نیست... ثلثا هیچ کس کشاورزان را گناهکار نمی داند بلکه عده ای دلال ودولت مقسر هستندودر شهر ما هم مسوء لین وهم نماینده ی شهر

    1
    0
  • یک جهرمی

    • ۱۳۹۴/۱۱/۹ ۹:۵۷    

    سلام بران کشاورزجهرمی که درددل خودرادراین سایت منتشرکرد برادرعزیز اگرروندحمایتی ازکشاورزان جهرمی به همین منوال ادامه یابدجهرم واطراف ان دردهه اینده تبدیل به بیابانی خواهدشدکه اثرات زیست محیطی ان دامن ساکنان وشهروندان راخواهدگرفت اگرنماینده محترم جهرم حتی باهزینه باغداران اعضای کمیسیون کشاورزی رابه جهرم جهت بازدیددعوت میکردیانشست مشترکی بامسوولین وزارت کشاورزی حتی دریک سالن اجاره ای درتهران برگزارمیکردالان حال وروزکشاورزان وباغداران جهرمی به این وضع نبودکه خرمای کیلوی800تومانی یک نخلکاربااین همه مشقت وکم اب وهزینه های کارگر توسط کارخانه داران وصاحبان صنایه سایراستانها تبدیل به لواشک وترشک شود وکیلویی 50هزارتومان پای مصرف کننده دراید.
    کشاورز عزیزرنج کشیده جهرمی نگران نباشیددرچندروز اینده شاهدشعارهایی ووعده وعیدهایی ازسوی داوطلبان مجلس شورای اسلامی درجهرم خواهی بود که چندشبی باارزوی تحقق ان وعده سربالین خواهی گذاشت وصبح دوباره بیدارخواهی شد ودوباره همان سراب رامیبینی .
    برادرعزیزم راه پیشرفت جهرم زمانی هموار میشودکه باندبازیهای محله ای برداشته شود به سرمایه گذاران اعتمادشودوبرایشان ارزش قائل شویم من بعنوان یک جهرمی که سالیان سال ازاینجامهاجرت کردم همدردشماهستم سالها پیش باتوجه به برخی ارتباطات مجوز ایجادیک کارخدماتی وصنعتی راازپایتخت گرفتم که اثرات ان هم برای مردم جهرم بود وهم برای سایرهموطنان شرط ارایه ومجوز فعالیت وامتیازمن مراجعه به فرمانداری وتاییدبومی بودن من بود که باامدن به جهرم ورفتن به فرمانداری وتوضیح طرح وشرح فعالیت باان پاسخ مواجه شدم که فلانی دنبال این قضیه هست فلانی کی بود یکی ازحامیان مالی نمایندگان جهرم.حالا باگذشت ده سال نه این امتیازبه جهرم رسیدونه مردم ازموهبت ان برخوردارشدندوان امتیازبه شهرهمجواریعنی لارستان ارایه شد.می دانم این سایت این مطلب رامنتشرنمیکندولی این درددل یک دلسوز است حق پاینده باد

    0
    0

دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر پسین جهرم در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا به اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد منتشر نخواهد شد
پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد