شرح خبر
سرانه دانش‌آموزان یکسان است/ اختصاص درآمدهای آموزش‌وپروش جهرم به مدارس محروم

رئیس آموزش‌وپرورش جهرم در پاسخ به سوالات شهروندان:

سرانه دانش‌آموزان یکسان است/ اختصاص درآمدهای آموزش‌وپروش جهرم به مدارس محروم

خبرنگار:
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۳۱
کدمطلب: 4648
0

مدیر آموزش و پرورش جهرم با بیان اینکه سرانه دانش آموزی در مناطق شهری و روستایی تفاوتی ندارد، گفت: اداره آموزش و پرورش سعی دارد درآمدهای خاص و محدود خود را به مدارس محروم اختصاص دهد.

به گزارش پسین جهرم، عبدالله نورزاد، مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم در پاسخ به سوالات شهروندان در بخش "سلام آقای رئیس" سایت پسین جهرم با اشاره به نحوه تدریس معلمان در روستاها گفت:  مدارس حیدرآباد و روستاهای نظام آباد و صادق آباد در دوره متوسطه اول از مدیران و دبیران کارآمد،  باتجربه و فعال بهره مند هستند.

 وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی بازدیدهای مکرر از مدارس این مناطق انجام می شود، افزود: بیشتر مدارس روستایی به لحاظ ایمنی و از نظر ساختمانی مشکل چندانی ندارند.

 نورزاد ادامه داد: البته کاهش بودجه عمومی کشور که ناشی از تحریم ها است مانع نوسازی مدارس باقیمانده شده و آموزش و پرورش در این راستا در پی مشارکت خیران برای ساخت و ساز و تعمیر مدارس است.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم تخصیص هزینه رفت و آمد معلمان روستایی گفت: در قانون، حق ایاب و ذهاب دیده نشده و از وزارتخانه هم بودجه ای که بتوان برای این امر در نظر گرفت پرداخت نمی شود. این امر در سایر شهرها نیز اینگونه است.

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه پاداش پایان خدمت کارمندان رسمی و پیمانی در صورت فوت و یا بازنشستگی پرداخت می شود، گفت: پاداش پایان خدمت از سال 82برقرار شده و مشمول سال های پیش از آن نمی شود.

وی اضافه کرد: در استخدام های جدید امتیازی برای فرزندان فرهنگیان دیده شده و این افراد در اولویت استخدام هستند.

نورزاد درپاسخ به سوالی مبنی بر جایگزینی دانش آموز مدرسه شاهد نیز گفت: مدارس شاهد دارای شیوه نامه و دستورالعمل وزارتی خاص خود بوده و این دستورالعمل تنها ویژه مدارس جهرم نیست برابر شیوه نامه این دانش آموز شرایط ادامه تحصیل در مدرسه شاهد را نداشته و باید به مدرسه دیگر منتقل شود.

وی ادامه داد: هر سال و در ابتدای سال تحصیلی شرایط ادامه تحصیل در مدرسه شاهد برای دانش آموزان توسط مدیر آموزشگاه بیان می شود تا در پایان سال جایی برای گلایه ها نباشد.

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به تخفیف ارائه شده به فرهنگیان از خدمات تالار صدرا نیز گفت: در حال حاضر با ارائه کارت شناسایی 15 درصد تخفیف در رستوران این تالار به همکاران داده می شود که امیدواریم با پایان یافتن هزینه های ساخت که صرف بهسازی و نماسازی آن مکان شده است بتوانیم میزان تخفیف را افزایش دهیم.

وی در رابطه با هوشمندسازی مدارس نیز گفت: چنانچه هوشمندسازی مدارس را اینگونه تعریف کنیم که هر آموزشگاه حداقل یک کلاس درس آن لپ تاپ و دیتاپروژکتور داشته باشد تقریباً تمام مدارس در جهرم هوشمند هستند.

نورزاد اضافه کرد: با بیان اینکه در بیش از 80 درصد مدارس متوسطه اول و دوم شهری و روستایی یک یا چند پروژکتور، رایانه و لپ تاپ وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر معلمان مقطع متوسطه با تجربه و دارای سابقه کار بالا هستند، گفت: همکاران ما سعی دارند در تدریس خود به روز بوده و در این راستا تعداد قابل توجهی از دبیران دوره متوسطه با حضور در کلاس های آموزشی ضمن خدمت با روش های نوین تدریس آشنا شدند. ضمن اینکه معتقدیم تلاش های انجام شده در این راستا کافی نیست.

این مسئول ادامه داد: جهرم دارای معلمان باسواد بسیار بوده و از این نظر در میان شهرهای استان وضعیت مناسبی داریم.

وی با بیان اینکه سرانه دانش آموزی در مناطق شهری و روستایی تفاوتی ندارد، بیان کرد: اداره آموزش و پرورش سعی دارد درآمدهای خاص و محدود خود را به مدارس محروم اختصاص دهد.

مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به اینکه استقبال دانش آموزان دختر از تحصیل بسیار رشد داشته و درصد پذیرفته شدن دختران در دانشگاه بیشتر از پسران است، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مدارس خاص (استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد) طبیعی است که بیشتر رتبه های خوب کنکور از این مدارس باشند.

وی با اشاره به سوالی مبنی بر عدم پرداخت هدیه ازدواج فرزندان فرهنگیان نیز گفت: آخرین پرداخت این هدیه مربوط به نیمه نخست سال 90 بوده است و از آن به بعد از طرف وزارتخانه هیچ گونه پرداختی انجام نشده است. در این راستا مدارک افراد باید بر اساس ضوابط گرفته شود تا هر زمان استان جهت پرداخت اقدام کرد، مدارک آماده باشد.

 


انتهای پیام



اخبار مرتبط:

  • سحر

    • ۱۳۹۴/۵/۳ ۱۸:۵۶    

    سلام
    با تشکر از شما که سوالات رو به مدیریت منتقل کردید و ایشان پاسخ دادند من سوالم راجع به عدم تخصیص هزینه رفت و آمد معلمان روستایی بود که با پاسخ ایشان جواب خود را نگرفتم و الان سوال جدیدی دارم و آن این است که مگر وزارت خانه مشخص می کند که با بودجه داده شده به آموزش و پرورش چه کارهایی انجام شود؟ آیا اعلام می کنند بودجه را صرف هزینه رفت و آمد فرهنگیان نکنید؟اگر چنین است پس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز تخلف کرده که بودجه را صرف رفت و آمد معلمان روستا می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس لطفا مسءولا رسیدگی کنند .... توجیح کردن اصلا کار خوبی نیست یعنی الان باید معلمان خوشحال باشند که آموزش و پرورش جهرم طبق قانون و مقرارات و اصول کار می کند !!!!!!! یعنی واقعا اینجوریه ؟!!!! آیا تبعیضی وجود ندارد؟!!!! یعنی مدیریت از بقیه شهرها اطلاعی ندارد؟!!!! یعنی باور کنیم؟!!! ....

    0
    0
  • قلی

    • ۱۳۹۴/۵/۱۲ ۲۲:۲۰    

    خواهر سحر
    توجیح چیه
    توجیه
    ازوقتی هم که ما یادمون میاد بین اداره و معلما کینه ای به وسعت هرچی فکر کنی بوده
    اداریا فکر میکنن معلما تو مدرسه ول میگردن معلما بدتر
    خداراشکر کسی هم دنبال این نیست این معضل رو حل کنه
    یه سوال
    چرا یه عده از اداره بیرون نمیان؟؟؟؟؟؟
    کلاسداری و تدریسشون که انشالا مشکل نداشته

    0
    0
  • قلی

    • ۱۳۹۴/۵/۱۲ ۲۳:۰۰    

    سلام
    من نتونستم سوالاتی رو که قبلا از جناب نورزاد
    پرسیده بودن با جواباش پیدا کنم

    0
    0
  • ارش

    • ۱۳۹۴/۶/۲ ۴:۵۱    

    جوابهای جناب نورزاد بجا ومنطقی بود

    0
    0
  • قلی

    • ۱۳۹۴/۶/۲ ۱۱:۴۵    

    سلام
    آقای رییس اداره مون سلام
    چرا نظارتی روی مبالغ دریافتی شهریه های مدارس نیست
    مدرسه.. پارسال حدود 40 میلیون شهریه جمع کرد
    مگه یه مدرسه قراره چه کاری انجام بده که این مبلغ را لازم داشته باشه؟
    تازه مگه زرق و برق دادن به مدارس هم جزو وظایف آموزشی مدیرانه؟
    چند سال پیش همه ی مدارس با صنار سه شاهی سرانه های دولتی سر میکردن حالا آتش حرص و طمع افتاده به جون مدیران هی از جیب مردم میکنن
    مگه قراره در یکسال چه گلی به سر بچه هامون بزنن
    من سه تا بچه دارم
    پارسال فقط 300 هزار تومن شهریه دادم بدون اینکه در آموزش بچه ها تاثیری ببینم
    خداروشکر زحمت نظارت بر خرج کرد این شهریه ها را هم کسی به خودش نمیده
    قرار نیست ما خرج تنوع طلبی و تجمل زدگی مدیران شما را بپردازیم
    خودمان هنر کنیم آخر برج به قسطهای بانکی مان سامان دهیم
    خسته شدیم بخدا
    مدیرها شدن عینهو متکدیا
    تا ما را میبینن دست پیش میارن تورا خدا کمک کنین
    والا مدیر هم مدیرای قدیم یه حرمتی برای خودشون و مدرسه و نظام آموزشی قایل بودند

    0
    0
  • آرش

    • ۱۳۹۴/۶/۱۰ ۱۶:۴۰    

    قلی جان معلومه یا توی باغ نیستنی ویا از سیاره دیگه اومدی!بنده بیست سال هست که توی آموزش وپرورش خدمت کرده ام وبغیر از جهرم توی دو شهر دیگر نیز تدریس داشته ام اولا کینه ای بین ما و دوستان عزیزمون توی اداره وجود نداره!ثانیا سری به مدارس شیراز یا دیگر شهرهای استان فارس بزنید تا اطلاع پیدا کنید چه مبالغی را از والدین دریافت میکنند!بله مطابق با قانون اساسی تحصیل رایگان حق همگان می باشد اما کو گوش شنوا این را باید ازنمایندگان محترم مجلس پرسید که چرا هنگام انتخاب وزیر آموزش وپرورش همان وسواسی را به خرج نمیدن که مثلا درانتخاب وزیر نفت ویا وزیر نیرو دارند ودر لابیهای آنها برای انتخاب وزیر آموزش وپرورش همیشه سیاسی کاری میکنند نه اینکه شایسته سالاری مورد نظر آنها باشد ویا هرسال به بودجه ای که برای این وزارتخانه اختصاص میدن با بودجه سایر وزارتخانه ها نگاهی بیندازید!بله برادر من مشکلات آموزش وپرورش یکی ودوتا نیست وهمچنین مدیریت جناب نورزاد نیز خالی ازعیب نیست اما یه نگاهی به وضعیت کنونی کشور بیندازید وبا مدیران قبلی مقایسه ای بکنید سپس قضاوت کنید ارزوی سلامتی شما را دارم

    0
    0
  • قلی

    • ۱۳۹۴/۶/۱۱ ۱۲:۲۱    

    اخوی عزیز آقا آرش
    اون بدرفتاری همکاران اداری با معلما پیش کش خودشون
    ما که عادت کردیم
    اما در مورد شهریه با عرض معذرت اونا غلط میکنن که شهریه های کلانتر از بچه های مردم میگیرن چه شیراز باشه چه هر جا
    مگه واقعا چکاری انجام میدن برای بچه هامون؟
    آخر ترم که میشه یه مداد پاک کن میدن دست بچه که اینم جایزه ت
    اصلا نمیخوان بپذیرن مدرسه اینهمه بودجه لازم نداره بابا
    اصلا مدرسه 40 میلیون نیاز نداره
    واقعیت اینه
    شما برید ببینید همون مدرسه ... که پارسال 40 میلیون جمع کرد خداوکیلی چقدرش را خرج کرد؟
    چقدر از این خرجها ضروری بود؟
    دقت کردین چیزی به نام صرفه جویی در فرهنگ مدیریتی آموزش و پرورش وجود نداره؟
    اداره که فقط خوب دکوراسیون عوض میکنه
    مدرسه هم به تبعیت از اداره
    همکاران عزیز بگن
    خداوکیلی چند تا از مدیران زحمت آموزش صرفه جویی در مصرف آب برق گاز و به طور کلی انرژی به بچه ها رو به خودشون میدن؟
    هیچکدوم
    چرا
    چون جیب ننه باباها در دسترس میباشد!

    0
    0
  • ساناز

    • ۱۳۹۴/۶/۱۱ ۱۲:۲۵    

    آرش خان
    میشه بفرمایید مزیت مدیریت به قبلیا چیه که کسی جز تو حالیش نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مردم عادی هم که وارد اداره میشن و کاری دارن میگن اصلا کسی به کسی نیست
    فقط به هم پاس میدن
    یه حرفتا میزنین آدم میگه .....

    0
    0
  • ناشناس

    • ۱۳۹۴/۸/۱۰ ۱۵:۰۷    

    سلام
    بی زحمت یک سری هم به اداره ...جهرم بزنید ببینید که آقای رئیس چطور با مردم رفتار می کند . همه ناراضی .

    0
    0
  • سحر

    • ۱۳۹۴/۱۰/۵ ۱۹:۲۵    

    با سلام و احترام
    می خواستم پیشنهاد تهیه یک گزارش را به سایت شما بدهم که اگر ممکن باشد پیگیری کنید...البته جایی را در سایت برای درخواست تهیه گزارش نیافتم بنابراین تصمیم گرفتم در اینجا بیانش کنم...
    همانطور که در جریان هستید آموزش و پرورش به دنبال اجرای سند تحول بنیادین است و سال آینده در مدارس سراسر کشور پایه نهم اضافه می شود اگر ممکن است از نحوه پذیرش دانش آموزان در این مقطع گزارشی تهیه نمایید به شخصه احساس می کنم در آموزش و پرورش جهرم کم و کاستی هایی در این زمینه وجود دارد و گذشته از این مسئله مطلب دیگری که ذهن مرا به خود مشغول کرده است وضعیت هنرستان ها در سال های بعد است و نحوه شرکت کردن دانش آموزان رشته های هنرستان در کنکور و ...
    مطلب جالب در رابطه با هنرستان ها در سند تحول بنیادین این است که اصلا به مسئله نیاز کشور به تکنسین توجهی نشده است البته من اطلاع کاملی در این زمینه ندارم و ممکن است اطلاعاتی که توسط اطرافیان به اینجانب منتقل شده است ناقص باشد چرا که به نظرم بعید است که در سطح کلان کشوری به این مسئله توجهی نشده باشد به همین دلیل خواهشمند است گزارشی جامع و کامل در این زمینه تهیه نمایید و در اختیار همشریان عزیز قرار دهید تا در سال آینده دانش آموزان و خانواده هایشان سردرگم نشوند...
    با تشکر

    0
    0
  • آرش

    • ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ۲۲:۲۵    

    سلام خدمت دوستان عزیز جناب قلی خان اگر شما از همکاران ما هستید بنده حاضرم درحضور همه باشما مناظره کنم وحرف من اینه که اموزش وپرورش ما سرا پااشکال داره بخصوص در بحث بودجه ودو مثال خدمت شما ودوستانی مثل سانازکه توی میدون نیستن وچوبشون رو دو دستی گرفتن عرض میکنم یکی مدرسه ای در سیمکان که حدود صد نفر دانش اموز داشت ویک توالت سالم نداشت !ولی حالا چند سرویس بهداشتی سالم داره ودیگر اینکه مدارسی که برگه امتحانی سفید نداشتند وبرای چند بسته کاغذ باید دستشون به این طرف وانطرف دراز میشد در حالیکه سخنران از جاهای دیگر دعوت میشد وهزینه آن را اداره جهرم میداداین مزیت مدیرهای قبلی بود خانم ساناز که شما حالیتون بود!بهتره یه کم برید اطلاعات خودتون رودر مورد حقوق قانونی خودتون در قبال یک وزیر ویا نماینده مجلس افزایش بدید وهمین طوری نروید وبه هر کسی رای بدید باز هم میگم این مدیر هم بدون عیب نیست ولی اول مقایسه کنید!

    0
    0
  • ساسان

    • ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ ۱۳:۵۴    

    سلام خواهش میکنم شما که اینقدربه مدارس غیر انتفاعی سر میزنید ودر مورد اموزشها ونوع کار کرد مربیان سوال میکنید خواهشا در مورد حقوق وعیدی ومزایای دیگر هم از آنها سوال کنید.ومشکلات انها رو تا حد امکان برطرف کنید.عاجزانه از شما خواهش میکنیم که.....

    0
    0

دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر پسین جهرم در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا به اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد منتشر نخواهد شد
پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد